Anasayfa
     Biyografi
     Paylaşmak İstediklerim
     Büyüklere Hikayeler
     Çocuk Hikayeleri
     UZUN HİKAYELER
     Var
     Öç
     Altıngöl
     Oyuncakçı
     Kartopu
     Futbol Fanatiği
     Diyet Yemekler
     Barış Akarsu
     Congar Metal
     Elişi Çalışmaları
     Şiirsel Egzersizler
     Politika
     Ekonomi
     Çevre
     Hayvanlar
     Uzay
     Turizm
     Demeler
     Karışık
     Fıkralar
     Coğrafya
     Tarih
     Sağlık
     Şifalı Bitkiler
     Felsefe
     Konuk Yazarlar
     Foto Galeri
     Kapari Yetiştiriciliği
     Slayt / Sunum
     LİNKLER
     Kapari
     Reiki
     İletişim



En Çok Aranan Kelimeler

Ayla Congar | Kadın | Müzik | Doğa | Sanat | Fıkra | Kapari | Sanayi | Çanta | El işleri | Bilim | Dünya | İzmir | Çeşme | Ayla | Congar |

 
Paylaş

SAĞLIKLI YAŞAM ÖNERİLERİ

1.Her hafta balık yiyin.
Yapılan bir çalışmada, haftalık beslenme düzenlerinde en fazla balık yiyen erkeklerin en düşük kan basıncına sahip olduğu, hiç balık yemeyenlerin erkeklerin ise en yüksek kalp basıncına sahip oldukları görülmüştür. Yüksek nabız kalp krizi riskini arttırır. Yüksek miktarda Omega 3 yağ asidi içeren somon ve ton balığı, kalbiniz için en faydalı gıdalardır. Eğer ailenizde kalp rahatsızlığı olanlar varsa omega-3 gıda takviyeleri almaya daha fazla dikkat edin.

2.Aktif Olun
Boş zamanlarınızda fiziksel olarak aktif olun. Yeni yapılan bir çalışmada, boş zamanlarında bisiklete binmek ya da tempolu yürümek gibi fiziksel aktivitelerle ilgilenen kişilerin, vakitlerini daha az aktif olarak geçirenlere göre kalp hastalığı geçirme ihtimalleri daha azdır. Haftada iki saat,fiziksel aktivitelerle ilgilenerek boş vakitlerini değerlendirenler, kalp hastalığı riskini %61′e kadar düşürebilir. Bu da bir çocuk gibi oyun oynamanızın sizi gençleştirebileceğini göstermektedir.

3.Magnezyumun Önemi
Günlük magnezyum ihtiyacınızı karşılayın. Araştırmalar, uyguladıkları diyetlerle gerekli magnezyum ihtiyaçlarını karşılayan erkeklerin kalp rahatsızlığı geçirme risklerinin daha az olduğunu ortaya koymuştur. Erkeklerin günde yaklaşık en az 333 mg. magnezyum almaları gerekmektedir. Bu ihtiyacınızı şu menüyü uygulayarak karşılayabilirsiniz: Bir fincan yulaf unu (55 mg.), öğlen yemeğinde yarım fincan soya fasulyesi (80 mg.), atıştırmalık olarak 3 gram kaju fıstığı (80 mg.) ve 12 gram somon bifteği (60 mg.), akşam yemeğinde yarım fincan ıspanak (60 mg.).

4.Selenyum ve Likopenle Dost Olun
Prostat kanserinden korunmak için selenyum ve likopen bakımından zengin gıdalar tüketin. Araştırmalara göre, yüksek oranda selenyum ya da likopen antioksidanları içeren bir diyeti uygulayan erkekler prostat kanserine yakalanma riskini azaltabilirler. Brezilya kestanesi en iyi selenyum kaynaklarından biridir. Bu mineral hindi, istridye ve zenginleştirilmiş kepek gevreğinde de bulunur. Günlük karotenoid likopen ihtiyacınızı karşılamak için sulu karpuz, guava ve domates yiyebilirsiniz.

5.E Vitamininden Vazgeçmeyin
Kansere karşı korunmak için diyetinize E vitamini de ekleyin. Çalışmalar, mide kanseri ya da yemek borusu kanseri riskinin, E vitamini (alfa-tokoferol) takviyeleri alan kişilerde daha az olduğu görülmüştür. Bir milyon yetişkin üzerinde yapılan çalışmada düzenli olarak E vitamini alınmasının mesane kanseri nedeniyle ölüm riskini azalttığı görülmüştür.Günde 400 IU E vitamini almanız gerekmektedir.

6.Lifleri İkiye Katlayın!
Aldığınız lif miktarını ikiye katlayın. Yeni yapılan bir araştırma, aldığı lif miktarını ikiye katlayan kişilerin kolon kanserine bağlı ölüm oranlarının yaklaşık %40 azaldığını ortaya koymuştur. Günde en az 25 gram lif almaya çalışın. Bu hedefinize ulaşabilmek için; kahvaltıda yarım fincan tam tahılı (5 gram), yarım fincan ahududuyla (4 gram) karıştırın, öğle yemeğinde bir armut (4 gram) yiyin, atıştırmalık olarak iki dilim tam tahıllı kızarmış ekmeği (4 gram) diyetinize dahil edebilirsiniz ve daha sonra akşam yemeğinizde, yarım fincan siyah fasulye (8 gram) yiyebilirsiniz.

7.Öğle Vakti Spor Tehlikeli
Futbol, basketbol, koşu, tenis gibi outdoor aktivitelerini sabahın erken saatlerinde ya da öğle sonrası geç saatlerde gerçekleştirin. Güneşin en tepede olduğu (11:00-15:00) saatleri arasında güneş altında kalmamaya dikkat edin. Bronzlaşmak için kullanılan, zararlı UVA ışınlarını emen solaryum aletlerinden uzak durun. Ayrıca dışarıda fazla zaman geçireceğiniz zaman şapka, uzun kollu gömlekle korunun ve gölgeli yerlerde bulunmaya çalışın. Eğer açık renkli ve gözenekli giysiler giyerseniz ılık havalarda bile serinleyebilirsiniz ve kendinizi daha rahat hissedebilirsiniz.

8.Cilt KontrolüCilt kanserine karşı korunmak için, düzenli olarak cildinizi kontrol edin. Benlerinizin renk, büyüklük ya da şekillerinde meydana gelebilecek değişiklikleri kontrol edin. Biçimsiz, farklı renkleri olan, 0,6 cm’den daha büyük çaplı benler, doktorlar tarafından tetkik edilmelidir. Cilt hastalıklarından korunmak için düzenli kontrollere gitmeniz önemlidir.

9.Zeytinyağı Sever misiniz?
Karotenoid bakımından zengin gıdalar tüketin.Karotenoid bakımından zengin olan kavun, şeftali, havuç, tatlı patates, ıspanak ve yeşil, sarı turuncu ve kırmızı renkli diğer meyve sebzeleri yiyerek cildinizi güneşin zararlı ışınlarından koruyabilir ve kırışıklıkların oluşmasını önleyebilirsiniz. Yeni yapılan bir başka araştırmada, bol miktarda sebze tüketmenin, güneş ışınlarından kaynaklanan cilt hastalıklarına yakalanma riskini azalttığı görülmüştür. Araştırmada fındık ve fasulye gibi baklagillerle zeytinyağı,
balık, sebzelerin de cilt dostu yiyecekler oldukları görülmüştür.

10.İş Stresi İşte Kalsınİş stresini işte bırakın. Yeni yapılan bir çalışmada, iş stresinin iş yorgunluğuna sebep olduğu ve insan ilişkilerini çok olumsuz etkilediği ortaya konmuştur. Yakın kişisel ilişkiler kurmanız genç ve sağlıklı kalmanızı sağlar.
Evinizin kapısından dışarı adım atmadan önce birkaç dakikanızı derin nefes alma ve meditasyon gibi stres azaltma yöntemlerini uygulamak için ayırın Ayrıca işten eve doğru gelirken güzel manzaralı yolu tercih edin. Araştırmalarda doğal güzelliklere bakmanın tansiyonun düşmesine yardımcı olduğu bulunmuştur.

11.Amaç Edinin
Hayatınızın amacı olsun. Hayatınızı daha anlamlı hale getirecek hedefler bulun ve bunları başarmak için yöntemler bulmaya çalışın. Bu, psikolojik durumunuzun iyileşmesini sağlar ve bağışıklık sisteminiz iyileşir. Bağışıklık sistemlerinin zayıflığından şikayet eden kadınların, kendilerine insan ilişkilerini güçlendirmek ve kişisel gelişimlerini gerçekleştirmek gibi bir hedef koyarak hayatlarını anlamlandıktan sonra bağışıklık sistemlerinin güçlendiği görülmüştür.

12.Eğlenceye Hayır Demeyin
Her hafta eğlenmek için kendinize zaman ayırın. Komik bir film izleyerek, komedi şovuna katılarak ya da sevdiğiniz insanlarla güzel vakit geçirerek kahkahalarla gülebilmek için kendinize fırsat yaratın ve gençleşin. Araştırmalara göre, gülmek sadece stres seviyesini düşürebilmekte, ağrıyı dindirebilmekte, bağışıklık sistemini güçlendirebilmekte ve kan basıncını düşürmeye yardımcı olabilmektedir.
Korunun!

Kansere karşı korunun
Bazı kanser türlerinin erkeklerde görülme ihtimali kadınlardan daha yüksektir. Korunma yöntemleri ve erken teşhis kanserle baş edebilmenin en önemli yollarıdır. Bağışıklık sisteminizi güçlendirici uygun bir diyet uygulayarak, egzersiz yaparak, en bilinen kanserojenlerden uzak durarak ve düzenli olarak sağlık kontrolleri yaptırarak kendi kişisel korunma yönteminizi geliştirebilirsiniz.

Cildinizi koruyun
Vücudunuzun en büyük organı olan deriniz, tüm vücudunuzu ve onun içindeki sistemleri korur. Güneş ışınları gibi çevre faktörlerine karşı cildinizi korumak çok önemlidir. Güneşin ultraviyole ışınları cildinizi sadece cilt hücrelerinizdeki elastini tahrip ederek ve kırışıklıkları arttırarak yaşlandırmaz, derinizdeki kromozomlara da zarar verir. .Bu zarar, cilt bozukluklarına ve hayati tehlike yaratabilecek cilt kanserine neden olabilir. Cildinizi korumak ve cildinizi yaşlandırabilecek güneşe ışınlarıyla ilgili problemlere karşı korumak için aşağıdaki tavsiyelere uyabilirsiniz.

Aklınızı ve ruhunuzu koruyun.
Kronik stres, hem sağlığınızı hem de mutluluğunuza zarar verir. Bağışıklık sisteminizin çalışmasına engel olarak enfeksiyonlara daha fazla diğer sağlık problemlerine neden olabilmektedir. Stres, kan basıncında ani yükselişlere de yol açarak kardiyovasküler sistemin erken yaşlanmasına neden olabilir. Bu zararlı etkileri ortadan kaldırmak için, hangi sebeplerin sizi strese soktuğunu ortaya çıkarıp 10, 11 ve 12. adımları uygulayarak onlarla baş etme yöntemlerini uygulayın.

Kontroller
Düzenli olarak doktorunuza muayene olun ve sağlık kontrollerinizi yaptırın.
Düzenli olarak doktorunuza muayene olarak, şikayetlerinizi ona bildirerek doğru teşhisi koymasını sağlayın. Şikayetlerinizi ona bildirin. Hafif görünen kronik sorunlarınızı not edin. Olağandışı bir ağrınız olduğunda, ne kadar sürdüğüne dikkat edin. Günlük olarak yediğiniz gıdaların, düzenli olarak aldığınız ilaçların, bitkisel ürünlerin, vitaminlerin ve gıda takviyelerinin listesini yapın. Ayrıca uzmanınıza düzenli olarak yaptığınız aktivitelerle ilgili bilgi verin ve onunla bunlar üzerine konuşun. Yukarıdaki adımları takip ederek yaşamınızı mümkün olduğunca gençleşebilirsiniz. Hiçbiri zor değil! Başlamanın vakti gelmedi mi?


Bu haber 845 defa okunmuştur

           
öyküler, barış akarsu, congar, izmir, ayla congar, congar sanayi, metal, küçük kız, zeytinyağı, börülce, çocuk, makarna, vücut, peynir, elişi çalışmaları, arkadaş, kadın, yemek, diyet, fıkralar, hikayeler, kapari, kuş gribi, temel, çantalar