SON KEŞFEDİLEN GEZEGENLER

Yeni gezegenler keşfedildi

İsviçreli ve Fransız astrofizikçiler, Güneş Sistemi’nin dışında, Dünya’dan biraz büyük 3 dış gezegen keşfettiklerini açıkladı.
Fransa’nın Nantes kentinde düzenlenen bir toplantıda yapılan açıklamada, Cenevre Üniversitesi Gözlemevinin bazıları Dünya’nın kütlesinden en az 30 kat büyük toplam 45 gezegen tespit ettiği, bunların en küçüklerinin kütlelerinin Dünya’dan 4,2, 6,7 ve 9,4 kat olduğu belirtildi.
1995′te ilk dış gezegeni keşfeden Cenevre Üniversitesi Gözlemevinden astronom Michel Mayor, şimdiye dek Güneş Sistemi dışında yıldızlar etrafında dönen 270′den fazla dış gezegen tespit edildiğini, ancak bunların büyük bölümünün Dünya ile kıyaslandığında Satürn veya Jüpiter kadar çok büyük gökcisimleri olduğunu söyledi.
AA

YENİ BİR GEZEGEN KEŞFEDİLDİ WASP-12b

Bilim adamları, uzayda bugüne kadar bilinen en sıcak gezegeni belirledi.

WASP-12b adı verilen gezegenin yüzey sıcaklığının 1 bin 250 derece olduğunu belirten uzmanlar, bu sıcaklığın Güneş’in yüzey sıcaklığının yarısına eşit olduğunu söylüyor.
Jüpiter’in 1,5 katı büyüklüğünde olan gezegenin, yakınlarındaki yıldızın çevresindeki bir turunu sadece bir günde tamamladığı belirtiliyor. WASP-12b ile yörüngesinde bulunduğu sıcak yıldızın arasındaki mesafenin Dünya ile Güneş arasındaki uzaklığını 40′ta biri kadar olduğu vurgulanıyor.

WAP-12b ile ilgili araştırmaların İspanya’ya bağlı Kanarya Adaları ve Güney Afrika’da bulunan 2 dev teleskop aracılığıyla yapıldığı kaydedildi. (Gazeteport)

********************************

YENİ BİR GEZEGEN DAHA “MOA-2007-BLG-192-Lb”

Güneş Sisteminin dışında şu ana kadar bilinen en küçük gezegen keşfedildi. “Ciel et Espace” dergisinin internet sitesindeki haberde, yer kütlenin 3 katından biraz küçük olan gezegenin, arka plandaki bir yıldızdan gelen ışık sayesinde tespit edildiği belirtildi. Habere göre gezegen geçen yaz tespit edildi, ancak ABD’nin İndiana eyaletindeki Notre Dame Üniversitesinden David Bennett liderliğindeki uluslararası bilim adamlarından oluşan ekibin gezegenin özelliklerini saptaması uzun zaman aldı.

“MOA-2007-BLG-192-Lb” adı verilen gezegenin, Güneş Sistemi dışında bulunan Dünya’ya en çok benzeyen gezegen olduğu belirtildi. “MOA-2007-BLG-192-Lb”den önce bilinen en küçük gezegen, yer kütlenin 5 katı büyüklüğündeydi.

Gezegenin, "kahverengi cüce" olarak adlandırılan soğumuş yıldızlardan olduğu sanılan Güneş’ten 20 kat küçük bir yıldızın çevresinde döndüğü ve gezegenin ısısının eksi 250 derece olduğu tahmin ediliyor. Bilim adamları, bu gezegenin Güneş Sistemi’nden yaklaşık 3 bin 500 ışık yılı uzakta olduğunu sanıyorlar.

haberturk