Anasayfa
     Biyografi
     Paylaşmak İstediklerim
     Büyüklere Hikayeler
     Çocuk Hikayeleri
     UZUN HİKAYELER
     Var
     Öç
     Altıngöl
     Oyuncakçı
     Kartopu
     Futbol Fanatiği
     Diyet Yemekler
     Barış Akarsu
     Congar Metal
     Elişi Çalışmaları
     Şiirsel Egzersizler
     Politika
     Ekonomi
     Çevre
     Hayvanlar
     Uzay
     Turizm
     Demeler
     Karışık
     Fıkralar
     Coğrafya
     Tarih
     Sağlık
     Şifalı Bitkiler
     Felsefe
     Konuk Yazarlar
     Foto Galeri
     Kapari Yetiştiriciliği
     Slayt / Sunum
     LİNKLER
     Kapari
     Reiki
     İletişim



En Çok Aranan Kelimeler

Ayla Congar | Kadın | Müzik | Doğa | Sanat | Fıkra | Kapari | Sanayi | Çanta | El işleri | Bilim | Dünya | İzmir | Çeşme | Ayla | Congar |

 
Paylaş

SAĞLIKLI YEMEKLER

****Ön söz:
Bu bir yemek kitabı değildir. Yemek yapmayı bilenlere yemeklerinin sağlıklı olması için tavsiye niteliğinde bilgilerdir. Bu nedenle ölçü kullanılmamıştır. (Ölçü verilmiş olan tarifler kendi tariflerimdir.)

****Ön tavsiyeler:
Yemeklere koyacağınız yağ ve tuz miktarını kendi sağlığınız doğrultusunda ayarlayın. Örneğin genç bayanlar (periyottan önceki hafta) ve yüksek tansiyon problemi olanlar tuz miktarını en aza indirgesinler, en iyisi hiç kullanmasınlar. Vücudumuza gerekli olan tuzu yediğimiz besinlerden alabiliyoruz

***Bazı sindirim problemleri olan kişiler hariç herkesin kepekli doğal ekmek yemesi tavsiye edilir. Kilo ve zararlı kan yağlarının kontrolü ve B vitaminleri ve minerallerinin alımı konusunda yararlıdır.

***Eti mümkünse dondurmadan tüketin. Donmak riboflamini (B vitamini) öldürüyormuş.

***Bu önerilen yemekleri uygun ölçülerde yerseniz: Bir yıl içinde sağlık problemlerinizde önemli ölçüde azalma ve istemediğiniz kilolarınızın kaybolduğunu göreceksiniz. (cildiniz bozulmadan ve vücudunuz sarkmadan)

***Yoğurdun atılan suyunda pek çok vitamin, mineral ve vücuda gerekli bazı maddeleri bulunduğunu düşünerek; süzme yoğurt kullanmamayı tercih edin. Muhakkak kullanmak istiyorsanız kendiniz süzün, suyunu atmayın, ayran yaparken su yerine kullanın.

***Haşladığınız sebzelerin ve makarnaların suyunu atmayın. Bunları çorbalarınıza ilave edin.

***Unutmayın tuzu ve yağı az yemeklerin tadı hiç bir zaman Türk mutfağının leziz yemeklerinin tadını yakalayamaz. Sağlıklı yaşamayı bir yaşam tarzı olarak kabul ederseniz, sağlıklı pişirilmiş yemeklere daha kolay uyum sağlarsınız. Unutmayın ki; her şey beyinde halledilir. Sağlıklı beslenmenize yürüyüş ve egzersizi de katarsanız: bir zaman sonra maddi ve manevi nasıl olumlu yönde değiştiğinizi görecek, şaşıracaksınız.

***Tariflerini bulacağınız yemekleri çocuklarınıza yedirebilir, bebek maması haline getirebilirsiniz.

***Baharatlı sebzeleri beslenmenizden eksik etmeyin. Kanseri önleyen maddeler içerdiği söyleniyor.

***Tuzu hayatınızdan yavaş, yavaş çıkarın ki: damağınız alışabilsin. ( yüksek tansiyonu olanlar veya başka bir rahatsızlıktan dolayı tuz alması yasak olanlar tuzu kullanımını acilen kesmelidir.)

***Kıyma kavurma işlemini yaparken yağ koymayın. Soğanı ve kıymayı dibine biraz su ilave ederek hafif ateşte kavurun. ( rengi kararmasın) Eğer kullandığınız yemekte gerekiyorsa zeytin yağını yemeğe çiğ olarak ilave edin.

***Yemeklerinizi ve salatalarınızı daima süsleyin. Süslenmiş yiyecekler daha az ve daha yavaş yenir. Salata yapmak ve süslemek için dolabınızda haşlanmış sebze ve ot bulundurun.

***Bu yemeklerden öğünlerde toplam bir yemek tabağı ölçüsünde miktarını bir dilim kepek ekmeğiyle (yağsız) birlikte yerseniz: Hiç bir ilaç kullanmadan yavaş, yavaş zayıflarsınız, şekeriniz düşer ve kanınızdaki ve karnınızdaki zararlı yağlardan kurtulursunuz. Öğün aralarında çok acıkırsanız kepekli ürünlerden veya meyve, salatalık, yağsız, tuzsuz peynir gibi az yağlı ve kalorisiz şeylerden atıştırabilirsiniz.

***Kırmızı et kullanmayın. Tavuk, hindi ve balığı tercih edin. Derilerini yemeyin.

***Edindiğim tecrübeye göre hanımlar misafir günlerinde ikramdan asla vazgeçemiyorlar, bunu bir şeref meselesi yapıyorlar. Reklam amacıyla yapılan yayınlar da bunu körüklüyor. Bu bağlamda hazırladığım diyet ikram çeşitlerini de tariflerde bulabileceksiniz.

***Tiroit salgınızın yüksek olma olasılığına karşı az kullansanız bile tuzunuza dikkat edin. İyot takviyeli olabilir ve bu paketinde yazmayabilir. Ülkemizdeki sularda iyot miktarı az olduğu için tuzlara iyot katıldığına dair gerçekliği sabit olmayan bir söylenti var. Bu nedenle bu tür bir rahatsızlığı olanların doğal kaya tuzu kullanmaları tavsiye olunur. İthal diyet tuzlar iyot içeriyor. (İyot içermeyen diyet tuz bulursanız tercih edin.) Troit salgıları düşük olanlar için iyot ilave edilmiş tuzlar var piyasada.

***Katı yağları, yapay yollarla elde edilen karışık sıvı yağları, kırmızı ette bulunan hayvansal yağları hayatınızdan tamamen çıkarın. Tereyağı da kullanmayın. Light 0 etiketli süt ürünlerini kullanın.

***Bağırsakları mikroplardan arındırması ve calcium yönünden zengin olması nedeniyle yağsız yoğurdu sofranızdan eksik etmeyin.

***Kilo vermek uğruna zeytin yağını hayatınızdan tamamen çıkarmayın. Hem iyi kolestrolünüz düşer, total kolestrolünüz yükselir, hem de vitamin kaybına uğrarsınız; cildiniz, saçlarınız ve göremediğiniz pek çok vücut fonksiyonunuz bozulur. Sofranızda her öğün ya zeytinyağlı bir yemek, ya da zeytinyağlı bir salata bulunsun.Özellikle balıkla birlikte zeytin yağı tüketin.Omega 3 yağları omega 6 yağlarla birlikte kullanınca daha etkili oluyormuş.

***Kilo verirken haftada bir gün, istediğiniz kiloya ulaştıktan sonra, korumak için: Her gün tartılın.

***Çok sıkı diyet sinir bozukluğu yaptığı ve sonunda diyet yapmaktan vazgeçirdiği için kendinize armağan öğünler koyun.Örneğin,

A)- Senede iki kez kızartma yiyin.

B)- Birinci derecedeki yakınlarınızın doğum günlerinde pasta yiyin.

C)- Beyninizin çok yorulduğu veya kendinizi mutsuz hissettiğiniz anlar çikolata yiyin. (Ayda biri geçmesin.)Siyah çukulatayı tercih edin.

D)- Ayda bir kez den fazla olmamak üzere dışarıda yemek yediğinizde diyeti unutun.

E)- Bol su için.

F)- Bunları yaparken abartmayın.

Yemeklerinizi önerilen malzemelerle yapar aşağıda verilen yemek çeşitlerinin dışına çıkmazsanız sonuç olabilirsiniz.

22- Soğanları kavurarak bol yağ ve tuz kullanarak hazırlanmış yemek tarifleri içeren yemek kitaplarına rağbet etmeyin, bakmayın bile. Çünkü imrendirici ve güzel resimleriyle insanın aklını çeliyorlar. Unutmayın önemli olan damak zevkiniz değil, sağlığınız ve güzelliğinizdir. Yemek on beş dakika sürer, ömür doksan yıl, güzelliğiniz ise koruduğunuz süre.

Tavsiyelerime güvenip yemeklerinizi önerdiğim şekilde yapıyorsanız bana bildirin.

23- Yemek yapmaya başlamadan diyet yemekleri hakkında fikir edinebilmek ve yemekleri yaparken malzemeler hakkında bilginiz olması açısından önce tarifleri bir kez sonuna kadar okuyun.

Sağlıklı ve genç yaşayanlar kulübüne hoş geldiniz.

25-Her ne kadar etlerin dondurulmadan yenmesi öneriliyorsa da,yemek yapmak için zamanı az olanlar tencere yemeklerini bütün malzemeyi düdüklü tencereye susuz olarak koyarak pişirip, piştikten sonra kavrulmuş ve derin dondurucuda küçük paketler halinde saklanmış kıymayla karıştırıp bir taşım daha kaynatarak yemeğe hazır duruma getirebilirler.

26-Eğer haşladığınız sebzelerin yemyeşil olmasını istiyorsanız,ateşten alır almaz soğuk suyun altına tu

27-Bütün yemeklere tadını değiştirmeyecek kadar havuç ilave edin. Çocuklar için yağsız kırmızı et öneriliyor. İçindeki bazı maddeler beyin gelişimi için gerekliymiş.

***Bu şekilde beslendiğiniz halde kilo veremiyorsanız; troidinize baktırmanızda fayda var.


Bu haber 1314 defa okunmuştur

           
öyküler, barış akarsu, congar, izmir, ayla congar, congar sanayi, metal, küçük kız, zeytinyağı, börülce, çocuk, makarna, vücut, peynir, elişi çalışmaları, arkadaş, kadın, yemek, diyet, fıkralar, hikayeler, kapari, kuş gribi, temel, çantalar