Anasayfa
     Biyografi
     Paylaşmak İstediklerim
     Büyüklere Hikayeler
     Çocuk Hikayeleri
     UZUN HİKAYELER
     Var
     Öç
     Altıngöl
     Oyuncakçı
     Kartopu
     Futbol Fanatiği
     Diyet Yemekler
     Barış Akarsu
     Congar Metal
     Elişi Çalışmaları
     Şiirsel Egzersizler
     Politika
     Ekonomi
     Çevre
     Hayvanlar
     Uzay
     Turizm
     Demeler
     Karışık
     Fıkralar
     Coğrafya
     Tarih
     Sağlık
     Şifalı Bitkiler
     Felsefe
     Konuk Yazarlar
     Foto Galeri
     Kapari Yetiştiriciliği
     Slayt / Sunum
     LİNKLER
     Kapari
     Reiki
     İletişim



En Çok Aranan Kelimeler

Ayla Congar | Kadın | Müzik | Doğa | Sanat | Fıkra | Kapari | Sanayi | Çanta | El işleri | Bilim | Dünya | İzmir | Çeşme | Ayla | Congar |

 
Paylaş

ŞİİRSEL EGZERSİZLER

Şiirsel egzersizleri yaparken gözleriniz kapalı olsun. Dış dünya ile ilişiğinizi bir süreliğine kesmeye çalışın. Bu arada kapı çalabilir, telefon çalabilir, bir gürültü olabilir, hiç aldırmamaya, duymamaya çalışın.

Egzersizleri ilk zamanlar tarif ettiğim gibi yapamayabilirsiniz. Kendinizi zorlamayın ve yormayın. Her yapışta daha iyi ve doğru yaptığınızı göreceksiniz. Bir ay sonra egzersizden sonra kendinizi çok, çok iyi, mutlu ve enerjik hissetmezseniz bana küfürlü bir mail atabilirsiniz.

Şimdi başlıyoruz!

Açılırken nefes alın, kapanırken verin. Aktivite yaparken nefes alın, geri gelirken verin. Ayaklarınızı bitiştirip vücudunuzu dikleştirin, poponuzu ve dizlerinizi sıkın. (abartmayın) Başınızın üstünde bir ağaç olduğunu hayal edin. Ağacın tohumları çok güzel ve siz onları toplarsanız kendinize çok güzel kolyeler yapabilirsiniz. Erkekseniz de problem değil. Yaptığınız kolyeyi sevgilinize, eşinize ikisi de yoksa; sevdiğiniz her hangi bir kadın ve kıza hediye edebilirsiniz. Satabilirsiniz de. Hazır mısınız?

Kollarınızı yukarı kaldırın ve kendinizi tohum toplamaya hazırlayın. Kollarınız kulaklarınıza yapışık durumda olsun. Yukarı uzanırken kollarınızın kulaklarınıza sürtündüğünü hissedin. Dikkat: her hareketi nefes alma aralıklarında yapın. Hızlı yapmak marifet değil ve sizi terletmekten başka bir işe yaramaz. Şimdi nefes alın ve sağ kolunuzu yukarı uzatarak bir tohum alın. Sağ kolunuzu indirmeyin, gevşetirken nefes vererek sol kolunuzla uzanın ve sol elinizle de bir tohum alın. Yukarı uzanırken parmak uçlarınıza kalkın. Tohumlar çok güzel kokuyor. Koklayın. Burnunuzdan derin nefesler alıp ağzınızdan bırakın. Nefes almayı ihmal etmeyin. Kendinizi çok iyi hissediyorsunuz.

Evet, tohumları toplamaya devam edin. Aşağıdaki tohumları topladınız şimdi daha yükseklere uzanarak oradaki tohumları toplamaya çalışın. Yeteri kadar tohum topladıktan sonra avuçlarınızı kapatarak; aman tohumları düşürmeyin kollarınız önden gergin durumda yavaşça indirerek ayaklarınızın önünde duran kutuya tohumları yavaşça bırakın. Ellerinizdeki tozu silkelemek için ellerinizi açıp kapatın. Bunu yaparken tohumların kokusunu burnunuzdan içinize çekin, ağzınızdan dışarı verin ve bu güzel kokunun tadını çıkarın. Bu arada bacaklarınızın gergin olduğundan emin olun.

Yere inerken sırtınızdan değil belinizden eğilmeye çalışın ki: Beliniz esnekleşsin. Ellerinizi silkeledikten sonra avuçlarınızı kutunun önüne yere koyarak yavaş, yavaş öne doğru ilerletin, düşme noktasından geldiğinizi hissettiğiniz an ellerinizi geriye doğru getirmeye başlayın. Bu harekete yorulma sınırınıza kadar devam edin. Eğer avuçlarınızı yere koyamıyorsanız, parmak uçlarınızı yere değdirmeye çalışın. Bir gün bakacaksınız ki; avuçlarınız yerde. Vücudunuz esnedikçe yere değmeniz de, daha birçok hareket de kolaylaşacak. Yeter ki egzersizlerinizi yapmaktan vazgeçmeyin. Elleriniz uzanabildiğiniz en uzak noktada kalacak şekilde bu hareketi bitirin. Yine tohumların güzel kokusunu içinize çekin ve dinlenin.

Şimdi dirseklerinizi kırmadan öne doğru esnemeye çalışın ve esnerken sınırları zorlamayın, düşersiniz. Öne esnerken başınızı yukarı kaldırın ve biraz ötede ki gül fidanının üstünde açmış olan pembe gülü koklayın. Kokusunu burnunuzdan çekerek ağzınızdan verin. Başınızı aşağı eğerek ellerinizle geriye dönüşe başlayın. Ayaklarınıza yaklaştığınızda tekrar başınızı kaldırarak; ileriye doğru hareket edin. Her öne gidişte gülleri koklamayı unutmayın.

Esneme hareketini fazla yorulmadan sonlandırın. Amaç vücudunuza eziyet etmek değil esneklik kazandırmak. Vücudunuza aşırı yüklenirseniz ona iyilik değil kötülük yaparsınız. Kaslarınız gerilir ve ağrır ve sakatlanabilirsiniz de. Elleriniz ilk pozisyon olan tohum kutusunun hemen önünde ve dizleriniz abartısız gergin. Şimdi kollarınızın şeklini bozmadan dizlerinizi hafifçe bükün ve gerin. Bu hareketi güllerin kokusunu her içinize çektiğinizde tekrarlayarak yorulmadan bırakın ve dikleşin.

Yere sağlam basın, dizlerinizi ve poponuzu sıkın ve kollarınızı yere paralel olarak yana açın. O ne? Arkanızda bir kuzu mu var. Ne güzel meliyor? Kollarınızın şeklini bozmadan belden dönerek arkanızdaki kuzuya bakın. O ne? Önünde çok güzel otlar var ve o arada sırada meleyerek onları yiyor. Otlar çok güzel kokuyor. Hadi bu güzel kokuyu içinize çekin. Bir sağdan, bir soldan arkaya dönerek hareketi yorulma sınırınıza kadar tekrarlayın. Yorulduktan sonra hiçbir hareketi tekrarlamaya çalışmayın. Ellerinizi gövdenizin yanına indirin ve karşıya bakın. Ne görüyorsunuz? Tohumlarını topladığınız ağacın arkasından deniz görünüyor. Deniz masmavi, tertemiz, durgun. Hiç rüzgar yok. Saçınızın bir teli bile oynamıyor. Sanki cennettesiniz. Bu sizin yarattığınız cennet. İsterseniz kendinize bir cennet yaratırsınız imgelerinizde, isterseniz cehennem. Cennet yaratırsanız kendinizi mutlu, sağlıklı ve güzel hissedersiniz ve hissettiğinizi olursunuz. Cehennem yaratırsanız kendinizi hasta, yorgun, halsiz, isteksiz, üzgün ve çirkin hissedersiniz ve hissettiğinizi olursunuz. Kendi cennetinizi kendiniz yaratın. Kimse size cennet sunmaz. Kişi ne yaparsa kendisi yapar. Kimse kimseyi esir edemez, kendinden başka. Şimdilik bu kadar felsefe yeter, egzersizlerimize dönelim. Ayaktasınız, dik duruyorsunuz ve kollarınız bedeninizin iki yanında. Omuzlarınızı önden yukarı kaldırırken karşınıza bakın ve deniz manzarasının tadını çıkarın. Açıktan bir tekne geçiyor. Bir balıkçı teknesi. Acaba avı bereketli mi oldu? Şimdi omuzlarınızı yukardan arkaya götürerek aşağı indirin. Omuzlarınız arkadayken kürek kemikleriniz birbirine yaklaşsın. Soluk alıp verirken hareketi tekrarlayın. Tabii ki yorulma sınırınıza kadar. Bu hareketi birde arkadan öne doğru yapın. Hareketi bitirince yine derin, derin soluyun, tohumların ve güllerin kokusunu içinize çekin. Üç soluktan sonra yeni egzersizimize başlayalım.

Kollarınızı gergin olarak önden yukarı kaldırarak arkaya doğru götürün. Kollar arkaya gittiğinde kürek kemiklerimiz birbirine yaklaşsın. Arkada aşağı indirip hareketi yorulma sınırınıza kadar tekrarlayın. Yine derin, derin soluyarak tohumların ve güllerin kokusunu içimize çekin.

Ellerinizi yana açın, vücudunuzu dikleştirip gerin ve bundan sonraki hareketimize hazır olun. Hareketi yaparken dengesini kaybedenler önlerindeki bir şeye tutunabilirler. Önce sağ bacağımızı yere paralel olacak şekilde yukarı kaldırın. Kısa bir süre bekleyip indirin ve diğer bacağınızı aynı şekilde kaldırın. Yorulma sınırına kadar devam edin.

Aynı hareketi sağ bacağınızı sağa doğru, sol bacağınızı sola doğru kaldırarak ve bacaklarınızı sağ bacaktan başlayarak arkaya doğru kaldırarak devam ettirin, sonra sola. Bu hareketleri yaparken güzel kokuları solumayı unutmayın. Hareketi yorulma sınırına kadar yaparak bitirince derin, derin nefes alarak dinlenin ve bundan sonraki harekete hazır olun. Ayaklarınızı düşmeyecek kadar iki yana açın. Önce sağ ayağınızı dışarı doğru çevirin, dizinizi bükün ve daha önce yaptınız gibi ellerinizi yere koymaya çalışın. Doğrulun ve aynı hareketi sol bacağınızla tekrarlayın. Aynı hareketi önce sağ, sonra sol bacağınızla öne doğru tekrarlayın. Yine güzel kokuları içinize çekerek derin, derin soluk alın. Dik duruma gelin, kollarınız yere paralel, poponuzu ve dizlerinizi sıkı duruma getirerek yeni harekete hazırlanın. Önce sağ kolunuzla yandan sağ ayağınızın dışına uzanabildiğiniz kadar uzanın, sonra hareketi sol kolunuzla tekrarlayın. Tabii ki yorulma sınırına kadar. Manzarayı seyrederek ve güzel kokuları içinize çekerek soluklanarak bundan sonraki harekete hazırlanın. Bacaklarınızı birleştirin, kollarınızı yana açın (dengenizi bulmanız için). Önce sağ bacağınızı yukarı çekin, biraz bekleyin. Diziniz 90 derecelik bir açı yapsın. Yandan görünen bir sandalye gibi olun. Sol bacağınızla da aynı hareketi tekrarlayın. Tabi i yorulma sınırına kadar. Hareketleriniz bitti. Eğilin ve ellerinizi serbestçe yere uzatın, kollarınızı hafifçe silkeleyin, doğrulun, kollarınızı serbestçe yukarı uzatın.

Geçmiş olsun.

Not: Daha çok çeşitli egzersizler var ama yardımcısız, kendinizi sakatlamadan yapabileceğiniz bu kadar bulabildim. Yaparsanız bu bile yeter. Günde 15 dakika ayırabilirsiniz umarım. Daha fazlası için bir fizyo terapistin ders verdiği salonu seçin. Bilinçsizce yaptırılan egzersizler zarar verebilir.

Ayla Congar
12 11 2007


Bu haber 1273 defa okunmuştur

           
öyküler, barış akarsu, congar, izmir, ayla congar, congar sanayi, metal, küçük kız, zeytinyağı, börülce, çocuk, makarna, vücut, peynir, elişi çalışmaları, arkadaş, kadın, yemek, diyet, fıkralar, hikayeler, kapari, kuş gribi, temel, çantalar